UJIAN

Perkara yg berlaku tahun 2 mggu yg lepas dalam hidupku mungkin jadi satu teguran dari Allah..
Aku nak balik melaka hari sabtu dengan hati gembira sakan dah lame x balik melaka.. Turun2 rase cam pelik semacam sebab x nampak mane motor WAVE 100R yg merah hot menyala tu..
Tup tup rupanya hilang,,terus call mak,terkejut mak..xpela,aku ajak housemate terus g report polis..
Sarjan tu kate aku org pertama dia tgk hepi je dtg repot motor hilang,aku balas benda dah berlaku..
Lepas abis report,terus balik melaka naik bas..xpe la,ujian Allah utk aku hadapi exam ni..aku gtau mak nak bawak keta g kl,sebab nak jumpa dr,ade hal n aku pun ade kelas ganti lagi..
Alhamdulillah kat kl xde pape berlaku sepanjang aku bawak keta..
nak diajadikan citer kat melaka aku eksiden pulak..ade lori langgar belakang keta GEN 2 kesayangan mak aku..kemek depan belakang sebab aku terlajak langgar keta depan pulak..G wat report polis lagi... waktu ni nak marah pun x jadi sebab benda dah berlaku..
Even bukan salah aku,tapi bayk gak kena kuar duit sendiri dulu.. Salah seorang sahabat bagi kate2 yg menyrntuh hati aku,ujian allah hanya untuk org yg terpilih,Subhanallah.. Sessungguhnya ujian Allah adalah setimpal dengan iman masing2..

0 comments: